Wszystkie departamenty administracji rządowej mają za zadanie do końca lipca zgromadzić różne dane, w tym szczegóły dotyczące zatrudniania ekspertów i stopnia ich zaangażowania w prace biurowe. Po wakacjach zaplanowano ogłoszenie rezultatów przeprowadzonego audytu.
Rząd nie ujawnił istotnych nieprawidłowości w działaniach urzędów administracji rządowej. Pierwotnie zapowiedziane na szeroką skalę audyty ograniczyły swój zasięg jedynie do kilku wybranych instytucji. Największe zastrzeżenia dotyczą praktyk zatrudniania tzw. ekspertów przez poprzednie ekipy rządowe, które często omijały konkursy rekrutacyjne oraz regulacje dotyczące służby cywilnej.
Niektóre urzędy podjęły decyzję o zwolnieniu tych pracowników, ale wiele z ekspertów pozostało na swoich stanowiskach. Szefowa służby cywilnej nie zamierza jednak odpuścić tej sprawy. Kontynuuje ona badanie tego problemu i gromadzenie informacji na temat wszelkich nieprawidłowości. Na podstawie sporządzonego raportu dyrektorzy generalni zostaną zobligowani do podjęcia decyzji o ewentualnych dalszych zwolnieniach.