W ostatnim czasie rynek sprzedaży internetowej mocno nabrał na znaczeniu. W większości przypadków realizacja zamówień to proces, w którym sprzedawca podejmuje kroki w celu dostarczenia zamówienia kupującemu. Aby wszystko przebiegało sprawnie, logistyka w biznesie często skupia się wokół fulfillmentu. Co to jest i na czym polega?
Co to jest fulfillment?
Fulfillment to po prostu pełna realizacja zamówienia zlecona firmie zewnętrznej. Są to wszystkie kroki, które podejmuje się między otrzymaniem nowego zamówienia a przekazaniem go do rąk klienta. W praktyce obejmuje to magazynowanie, kompletację i pakowanie produktu, wysyłkę towaru i wysłanie powiadomień e-mail / SMS do klienta, aby poinformować go, że zamówienie jest w drodze. Wówczas firmy z branży logistycznej, które mają własne magazyny, gromadzą w nich towar klienta i zajmują się jego kompleksowym dostarczeniem do odbiorcy.
Jednak fulfillment nie musi obejmować realizacji całego procesu obsługi zamówienia. Zewnętrznej firmie takiej jak np. SendIt.pl można zlecić jedynie wykonanie ostatniego etapu, czyli opiekę nad dostarczeniem zamówienia do adresata.
Czy brokerzy kurierscy mogą brać udział w fulfillmencie?
Biorąc pod uwagę fakt, że fulfillment w branży e-commerce może dotyczyć tylko części realizacji procesu wysyłki, brokerzy kurierscy również zaliczani są do tego typu obsługi. Wtedy towar magazynowany jest u sprzedającego, a zewnętrzna firma brokerska zajmuje się jego wysyłką i dostarczeniem do odbiorcy. Dzięki skorzystaniu z takiej częściowej opcji fulfillmentu usprawniony zostaje sposób wysyłania zamówień oraz redukowane są koszty dostawy. Brokerzy kurierscy oferują bardzo konkurencyjne stawki, ponieważ w jednym miejscu gromadzą wielu przewoźników i mogą wynegocjować lepsze ceny. O szczegółach tego rodzaju usługi więcej przeczytasz na stronie jednego z brokerów: https://www.sendit.pl/blog.
Fulfillment zdecydowanie poprawia funkcjonowanie sklepu internetowego od jednej z jego najważniejszych stron, czyli szybkiej i korzystnej dla każdego dostawy.