Internet

Na czym polega pozycjonowanie marki?

Silna marka jest niezwykle ważna. Nazwa czy logo, które kojarzy niemal każdy, to ogromna przewaga konkurencyjna. Na początku zbudowanie rozpoznawalności i renomy jest jednak trudne. Pomaga w tym pozycjonowanie marki. Sprawdź, co to takiego!

Czym charakteryzuje się silna marka?

Silna marka to wartość sama w sobie. Składa się na nią nie tylko rozpoznawalność (np. charakterystyczne logo), ale również określona tożsamość. Dzięki temu klient, kupując produkt, kupuje również związane z nią doświadczenie. Odpowiednie pozycjonowanie marki może sprawić, że będzie ona wywoływać emocje, kojarzyć się z określonym stylem życia, dodawać prestiżu itp. Bardzo ważnym czynnikiem jest również zaufanie. Silne brandy są wiarygodne i mają określony wizerunek, co pomaga klientom podejmować decyzje o wyborze właśnie ich oferty, często nawet mimo wyższych cen.

Czym jest pozycjonowanie marki?

Czym zatem jest pozycjonowanie marki? To zespół działań dążących do wykreowania jej określonego wizerunku i zdobycia pozycji na rynku. To wszystkie przedsięwzięcia, dzięki którym klient otrzymuje określony, oryginalny i spójny obraz danego brandu. To rodzaj strategii marketingowej polegającej na uwypuklaniu wyróżniających cech samej marki oraz jej oferty i kojarzeniu ich z określonymi korzyściami, tożsamością czy stylem życia. Należy przy tym brać pod uwagę również grupę docelową.

Na czym w praktyce polega pozycjonowanie marki?

W praktyce na pozycjonowanie marki składa się wiele działań. Wstępem zawsze powinna być analiza zarówno samego brandu, jak i jego klientów oraz konkurencji i otoczenia rynkowego. Następnie ustala się tzw. filary marki – jej obietnicę, unikalną propozycję sprzedaży, wartości itd. Bazą dla pozycjonowania i stworzenia unikalnego wizerunku marki może być wiele czynników wyróżniających – np. cena, unikatowe atrybuty, pochodzenie, pierwszeństwo, sposób wykorzystania itd.

Świadome pozycjonowanie marki jest długotrwałym i trudnym procesem. Wymaga też wiedzy marketingowej i kreatywności. Dlatego w tej materii najlepiej zaufać fachowcom.

Powiązane teksty
InternetSprzedaż

Bezpłatne zwroty – jak wyglądają w praktyce?

Sklepy internetowe, sprzedające artykuły dość często zwracane i wymieniane (jak np. odzież…
Czytaj dalej
Internet

Płatności Magento – czym się charakteryzują?

Rynek e-commerce rozwija się w niezwykłym tempie – również ze względu na pandemię. Dlatego…
Czytaj dalej
Internet

Spółka cywilna a jawna – czym się różnią?

W ostatnich latach popularną opcją pośród przedsiębiorców jest własna działalność. To…
Czytaj dalej