Jak wysłać delikatne przedmioty w e-sklepie?

Delikatne przedmioty mogą być wykonane ze szkła, ceramiki lub porcelany. Gdy klient zamówi taki produkt, trzeba go starannie zapakować, aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu. W tym celu należy dobrać karton o odpowiednich parametrach oraz można też zastosować folię bąbelkową i wypełniacze do paczek. A o czym jeszcze warto pamiętać, wysyłając delikatne przedmioty?

Wysyłka delikatnych przedmiotów – podstawowe zasady

E-sklepy oferują swoim klientom wiele ciekawych i praktycznych towarów, które można nabyć w atrakcyjnej cenie. Po złożeniu zamówienia pracownicy muszą przygotować produkt do wysyłki. Jeśli jest on zrobionych z kruchych i podatnych na zarysowania materiałów, to trzeba zastosować odpowiednie zabezpieczenia. Specjalnego traktowania wymagają wazony, figurki i inne dekoracje o nieregularnych kształtach, a także zastawa stołowa, meble z przeszkleniami, lustra i sprzęt elektroniczny.

Produkty warto pakować osobno i najlepiej zrobić to w taki sposób, aby nie przemieszczały się wewnątrz paczki. Pudełko nie może być za duże ani za małe oraz to ważne, aby zostało zrobione z wytrzymałych materiałów. Na kartonie można umieścić ostrzeżenie w postaci naklejki z napisem „nie rzucać” lub „uwaga szkło”.

Jak znaleźć idealny karton do wysyłki delikatnych przedmiotów?

Jeśli delikatny przedmiot ma bezpiecznie dotrzeć do klienta, to w pierwszej kolejności trzeba znaleźć opakowanie o odpowiednich wymiarach i podwyższonej wytrzymałości. Zwykłe pudełka kartonowe mogą łatwo zostać przebite przez ostre elementy lub mogą się odkształcić pod wpływem nacisku ciężkich przedmiotów.

Najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie opakowania zrobionego z 5 warstw tektury. W niektórych przypadkach modele wykonane z 3 warstw również będą wystarczające. Poza ilością warstw warto też zwrócić uwagę na gramaturę tektury, która odpowiada za sztywność kartonu oraz na grubość ścian. Sztywne pudełka kartonowe (dostępne np. w hurtowni Mandrasstanowią doskonałą ochronę dla delikatnych produktów, a ich stosowanie znacząco minimalizuje ryzyko powstania uszkodzeń.

Jak przygotować delikatny przedmiot do wysyłki?

Jeśli istnieje ryzyko, że towar może zostać zniszczony w trakcie transportu, to należy go szczelnie owinąć folią bąbelkową lub gazetą i zakleić taśmą samoprzylepną. W przypadku elektroniki producenci często stosują dopasowane formy z tektury falistej, w które wkłada się urządzenie, aby się nie przemieszczało wewnątrz opakowania.

A jak wypełnić pustą przestrzeń w pudełku? Do tego celu wykorzystuje się specjalne wypełniacze do paczek, które mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów. W tej roli świetnie się sprawdzą chrupki kukurydziane, wypełniacz EPS lub foliowe poduszki z powietrzem. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest również wypełniacz papierowy do paczek (np. z hurtowni Mandras), ponieważ można go wygodnie dopasować do delikatnych przedmiotów o nietypowych wymiarach. Poprawne rozmieszczenie papieru skutecznie zamortyzuje wszelkie wstrząsy. Warstwa ochronna to także doskonałe zabezpieczenie przed niską temperaturą i wilgocią.

Jak prawidłowo zapakować delikatny przedmiot do pudełka?

Poprawne ułożenie przedmiotu w kartonie jest bardzo ważne, aby uniknąć jego uszkodzenia. Najczęściej produkty kładzie się w centralnej części pudełka bezpośrednio na wypełnieniu. Następnie trzeba zabezpieczyć przedmiot po bokach i przykryć go wierzchnią warstwą ochronną. Wypełnienia nie może być w środku za dużo, ponieważ wówczas będzie wystawało z pudełka, uniemożliwiając jego zamknięcie. Po zaklejeniu kartonu taśmą można go jeszcze wzmocnić dodatkową warstwą z czarnej folii stretch. Nadając paczkę, warto zaznaczyć, że jej zawartość jest wyjątkowo delikatna. Taka adnotacja będzie ważnym dowodem podczas składania reklamacji.

Wysyłając przedmiot do klienta, trzeba go zapakować w taki sposób, aby nie był bardzo trudny do odpakowania. Dlatego pracownicy nie powinni używać zbyt dużo taśmy samoprzylepnej. Prawidłowo zapakowany produkt dotrze do klienta w nienaruszonym stanie, dzięki czemu e-sklep nie zostanie narażony na dodatkowe koszty, a klient wystawi sprzedawcy pozytywną ocenę.

Partner artykułu:

Mandras - hurtownia opakowań online