3 oznaki, że Twój lejek sprzedażowy nie działa poprawnie i jak to naprawić

Nic nie może przynieść korzyści i rozwinąć Twojej firmie tak jak lejek sprzedaży. Bierzesz klienta za rękę i prowadzisz go przez proces poznawania Twojego produktu. Po drodze zwiększasz zainteresowanie klienta, negocjujesz cenę i inne szczegóły i wreszcie zamykasz proces sprzedażowy. To wydaje się dość proste, prawda?

Dobrze przemyślany lejek sprzedaży może przynieść Twojej firmie tysiące – a nawet miliony – przychodów. Jednak zaniedbany lejek może kosztować znacznie więcej. Zdumiewające 68 procent firm w badaniu opisanym przez Salesforce nawet nie monitoruje swojego lejka sprzedażowego. To dużo pieniędzy wyrzucanych w błoto. Jeśli Twoja firma ma ścieżkę konwersji, ale nie zapewnia ona oczekiwanych wyników, musisz zoptymalizować swoją strategię. Oto trzy oznaki, że Twój lejek sprzedaży może wymagać trochę pracy.

1. Proces zakupu jest trudny w nawigacji

Lejek sprzedaży powinien przebiegać płynnie od punktu A do B do C i tak dalej. Jeśli proces, który obecnie prowadzi Twoja firma, jest mylący dla klientów, jak spodziewasz się osiągnąć zyski? Potencjalni konsumenci zrezygnują z Twoich usług, zanim jeszcze zdążą coś dodać do koszyka! Jeśli proces zakupu wprowadza klienta w konsternację, oznacza to, że obejmuje zbyt wiele etapów. Gdy ktoś już wyraża zainteresowanie Twoją marką, nie musisz zmuszać tej osoby do sfinalizowania zakupu Twoich produktów lub usług do przejściu przez skomplikowany proces wypełniania wielu formularzy. To tylko zwiększy współczynnik odrzuceń i zmniejszy liczbę konwersji.

2. Liczba konwersji jest mniejsza niż przypuszczałeś

Jeśli wyznaczyłeś lejek sprzedaży, powinieneś już wiedzieć, ilu konwersji możesz się spodziewać w przyszłości. Jeśli jednak sprzedaż nie jest nawet zbliżona do prognozowanych przez Ciebie, coś nie działa. Ale dlaczego? Po Konkretna odpowiedź dla każdej firmy będzie się różnić. Najczęściej jednak chodzi o to, że nie zidentyfikowałeś potencjalnych problemów na ścieżce sprzedażowej. Skorzystaj z dostępnych opcji by zbadać, w którym miejscu Twój lejek sprzedażowy niedomaga. Pomogą Ci w tym Google Analytics i testy A/B.

Google Analytics powie Ci wszystko, co chcesz wiedzieć o swoim lejku: ile osób kliknęło na stronę docelową, gdzie spędzili najwięcej czasu, gdzie wyszli, ile czasu zajęło im dokonanie zakupu i nie tylko. Analizując te dane, możesz zorientować się, na co musisz poświęcić więcej czasu, aby ulepszyć swój lejek. Spowoduje to więcej opłacalnych konwersji. Testy A / B polegają na porównywaniu treści w różnych formatach, aby zobaczyć, co dociera do większości konsumentów w znaczący sposób. Diabeł tkwi w szczegółach, a dzięki testom A / B możesz dowiedzieć się, co generuje większą sprzedaż, a co odstrasza klientów.

3. Nie koncentrujesz się na stałych klientach.

Jeśli spędzasz cały swój czas, próbując pozyskać nowych klientów, a zaniedbujesz tych, których już masz, robisz to źle. Według Business.com powracający klienci wydają około 67 procent więcej niż nowi klienci. To ogromna szansa na zwiększenie przychodów, więc nie zaniedbuj tej kwestii. Utrzymywanie dobrych relacji ze stałymi klientami jest kluczowe. Zadaj sobie pytanie, przez jaki proces przechodzi konsument, gdy dokonuje zakupu. Czy ta osoba otrzyma od Ciebie wiadomość e-mail z podziękowaniem za bycie lojalnym klientem? A co z kolejnymi e-mailami, które pojawią się kilka dni lub tygodni później, przedstawiające więcej ofert lub rabatów, które klient może uznać za przydatne w przyszłości? Nie pozwól swojej firmie stracić potencjalnych klientów, ponieważ Twój lejek sprzedaży nie jest zoptymalizowany. Poświęć trochę czasu na przeanalizowanie każdego elementu układanki w procesie konwersji, aby zwiększyć przychody i zadowolić klientów.