Jak łatwo, prosto i szybko założyć profil zaufany?

Nie masz czasu na stanie w kolejkach, aby załatwić swoje sprawy w urzędzie? Nic prostszego! Wystarczy, że założysz profil zaufany. Czym tak właściwie jest?

Profil zaufany to nic innego, jak podpis elektroniczny, dzięki któremu bez problemu załatwisz większość urzędowych spraw bez wychodzenia z domu. Podpis elektroniczny, pozwoli Ci na składanie podań i wniosków do różnych organów administracji publicznej. Jest on zabezpieczony, w taki sposób, aby nikt poza Tobą nie był w stanie go używać. W jego skład wchodzą twoje podstawowe dane takie jak : imię, nazwisko, numer PESEL czy data urodzenia.

Jeśli jesteś posiadaczem konta bankowego, który to bank oferuje założenie takiego profilu, możesz to zrobić przez internet. Profil zaufany możesz także założyć, jeżeli posiadasz już kwalifikowany podpis elektroniczny.

W jaki sposób zatem go założyć?

Przede wszystkim za pomocą rachunku bankowego. Pierwszym krokiem, który musisz zrobić to sprawdzić, czy twój bank oferuje tego rodzaju usługę. Następnie znaleźć na stronie banku informację o założeniu profilu zaufanego i wypełnić odpowiedni formularz. Pamiętaj aby dokładnie i skrupulatnie go przeczytać!

Jeżeli wypełniłeś już formularz a twoje dane są poprawnie podane – to właśnie go założyłeś. Od teraz kiedykolwiek będziesz się logował do serwisu jakiegoś organu administracyjnego będziesz musiał wybrać opcję logowania przez konto bankowe. W sytuacji, kiedy posiadasz już kwalifikowany podpis elektroniczny, wejdź na stronę profilu zaufanego. Wybierasz opcję Zarejestruj się, a następnie wypełniasz odpowiednie formularze. W trakcie tego procesu będziesz jeszcze poproszony o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Kolejny krok to wybór potwierdzenia wniosku certyfikatem kwalifikowanym.

Na koniec musisz uruchomić aplikację PZ Signer, rozpocząć proces podpisu, podpisać dokument i potwierdzić wykonanie wszystkich kroków. Jeżeli nie odpowiada Ci żadna z tych dwóch opcji lub z jakiegoś powodu nie możesz wykonać takiej usługi za pomocą Internetu możesz się udać bezpośrednio do placówki – urzędu, banku, w której znajduje się punkt potwierdzający.