Jeśli jesteś właśnie na etapie poszukiwania pracy, przeglądasz codziennie dziesiątki ogłoszeń, rozsyłasz swoje CV wszędzie gdzie się tylko da i z niecierpliwością oczekujesz na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, to z pewnością niedługo tak się stanie.
Jeśli ta rozmowa przebiegnie pomyślnie i wypadniesz na niej dobrze to z pewnością zostaniesz pozytywnie oceniony i otrzymasz propozycję pracy, a co za tym idzie przyjdzie także czas na podpisanie umowy o pracę.
Co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na umowę o pracę?
Przede wszystkim powinieneś zapytać swojego przyszłego pracodawcę o to w jakim wymiarze etatu będziesz pracował, w jakich godzinach i w jakim miejscu będziesz świadczył obowiązek pracy. Istotną kwestią jest także zakres Twoich obowiązków i warto go dokładnie doprecyzować, żeby w razie jakichkolwiek wątpliwości, dało się je wyjaśnić na podstawie ustalonego na początku zakresu. Kolejną i dla Ciebie z pewnością najistotniejszą kwestią jest to, jakiej wysokości wynagrodzenie otrzymasz za wykonaną pracę, oraz czy rozliczenie będzie następowało w systemie tygodniowym, czy miesięcznym.
Powyżej omówione zostały kwestie najbardziej podstawowe, ale przed podpisaniem umowy warto również dowiedzieć się kto będzie Twoim bezpośrednim przełożonym, czy w firmie preferowane są plany urlopowe, a jeśli tak to do kiedy trzeba swój urlop zaplanować. Warto poruszyć również temat możliwości ubezpieczenia grupowego.
Jeśli chcesz się rozwijać zawodowo, nie zaszkodzi zapytać o możliwość udziału w szkoleniach z tematyki ściśle związanej z Twoim stanowiskiem pracy, a takiej w której chciałbyś się czegoś jeszcze nauczyć. Uzbrojony w całą tą wiedzę, jeśli warunki nadal będą Ci odpowiadały, możesz spokojnie podpisać umowę o pracę.
Więcej informacji dotyczących ważnych aspektów pracy znajdziesz w portalu https://pracowity.pl/.