Identyfikacja produktów sprzedażowych online – informacje

Nawet średniej wielkości sklep internetowy nie mógłby się obejść bez identyfikacji swoich produktów online. Bardzo często ten sam produkt dostępny jest w różnym rozmiarze czy kolorze, a przecież nazwa każdego z typów będzie identyczna. Rozróżnienie tych produktów możliwe jest przy pomocy kodów SKU i ASIN. Czym one są? Co mają wspólnego ze sprzedażą wysyłkową?

SKU i ASIN – czym są te kody?

Stock Keeping Unit i Amazon Standard Identification Number, czyli SKU i ASIN to kody nadane odpowiednio przez sprzedawcę i Amazon podczas tworzenia listy produktów w sklepie. Mogą to być numery lub kody alfanumeryczne, które identyfikują konkretny rodzaj produktu w sklepie. Dzięki nim możliwe jest zlokalizowanie i porządkowanie produktów we wszystkich bazach sprzedawcy. W Amazon wyszukiwarka ASIN daje także możliwość odnalezienia każdego pojedynczego produktu sprzedawcy w systemie platformy. Więcej na temat tych i innych systemów identyfikacji produktów przeczytasz na: https://taxology.co/pl/co-to-jest-sku-i-asin/.

Do czego służy SKU i ASIN?

Najłatwiej opisać to w punktach.

1. Monitorowanie sprzedaży

Systemy identyfikacji sprzedaży pozwalają na śledzenie w czasie rzeczywistym stanu sprzedaży. Dzięki temu sprzedawca w każdym momencie może sprawdzić ilość sprzedanych towarów i dowiedzieć się, co sprzedaje się najlepiej.

2. Analiza trendów

Jeden produkt może być mniej, drugi bardziej popularny, jeden może wymagać dodatkowej promocji, a inny – uzupełnienia stanów magazynowych. To wszystko ma ogromne znaczenie dla szeroko rozumianego rozwoju marki w sieci. SKU i ASIN to systemy, które mogą zasugerować Ci, gdzie potrzebna jest dodatkowa promocja i na czym obecnie warto się skupić.

3. Propozycje innych produktów

Zdarza się, że klient spotka w sklepie produkt wyprzedany. Wówczas systemy SKU i ASIN podpowiadają inny dostępny produkt, który być może zachęci klienta do pozostania na stronie. To ważne – wielu z nas zna przecież sytuację, kiedy jesteśmy przekonani do zakupu ulubionych butów, a już na stronie sprzedawcy okazuje się, że nie ma naszego rozmiaru.

4. Optymalizacja wysyłki

SKU umożliwia także wysyłkę produktu z magazynu najbliższego celowi dostawy. To nie tylko przyspiesza dostawę, lecz także pozwala zaoszczędzić przedsiębiorstwom i ma realny wpływ na ochronę środowiska.

E-commerce i ułatwienia sprzedaży

Systemy SKU i ASIN to spore ułatwienie dla przedsiębiorców. Oczywiście da się bez nich funkcjonować, ale po co? Żyjemy w czasach, kiedy czas to pieniądz, więc tym bardziej należy go szanować. Podobnie sprawa wygląda w przypadku rozliczeń podatkowych.

Taxology stworzyło system, który zajmuje się rozliczeniami za nas. Aplikacja Taxology w zautomatyzowany sposób tworzy rozliczenia VAT i przygotowuje podsumowania w postaci raportów. Wszystko widzisz w formie wygodnych wykresów i tabel, a każda z sekcji odnosi się do innego aspektu rozliczeń w Twojej firmie. Co ciekawe, aplikacja łączy się także z Amazon, więc nie ma potrzeby dodatkowego wgrywania plików sprzedażowych do aplikacji: https://taxology.co/pl/taxology-app/.