Facebook Ads — co to za system? Jak zmierzyć jego efektywność?

Facebook jest jednym z najpopularniejszych aktualnie serwisów społecznościowych na niemal całym świecie. Zrzesza ogromną liczbę ludzi w przeróżnym wieku, którzy za jego pośrednictwem mogą tworzyć mniejsze (np. rodzinne) lub większe społeczności (np. opierające się na wykonywanym zawodzie czy zainteresowaniach). Tym samym Facebook staje się idealnym miejscem reklamowym dla niemal każdej branży, która pragnie w skuteczny sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Systemem wspierającym takie działania jest Facebook Ads. Co to dokładnie jest? Jak sprawdzić, czy przynosi oczekiwane efekty?

Facebook Ads — co to jest?

Zdarza się, że przeglądając swoją tablicę na Facebooku, trafiasz na posty sponsorowane różnorodnych produktów? Najczęściej są to przedmioty bądź usługi z zakresu Twoich zainteresowań, lecz z firm, z którymi się jeszcze nie spotkałeś? To właśnie reklamy Facebook Ads!

Czym dokładnie jest Ads Facebook? To system należący do firmy Meta Platforms, który pozwala na tworzenie precyzyjnie ukierunkowanych, płatnych kampanii reklamowych na każdej z platform wchodzących w jej skład. Jest to przede wszystkim Facebook, ale też Instagram, Messenger czy Whatsapp. Za ich pośrednictwem promowane są treści sponsorowane, których celem jest rozbudzenie zainteresowania sprzedawanymi przedmiotami lub usługami wśród ściśle określonej grupy społecznej.

Jak powstaje reklama na Facebooku?

Reklama na FB może przynieść szybkie efekty w bardzo krótkim czasie, o ile będzie odpowiednio zaplanowana. Facebook zapewnia niezwykle duże zasięgi, które w wielu przypadkach mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Odpowiada za nie dobrze rozbudowany algorytm analityczny Facebooka. Tego typu reklamy proponowane są bowiem poszczególnym użytkownikom na podstawie ich zainteresowań czy planów, które portal z łatwością wyłapuje na podstawie obserwowanych przez nich stron czy polubionych postów.

Trafność wyświetlanej poszczególnym użytkownikom reklamy zwiększa szanse na powodzenie kampanii. Dlatego też każda z nich musi opierać się na ściśle określonym celu (np. budowanie świadomości o marce, sprzedaż w witrynie, pobranie aplikacji) i grupie odbiorców (określanej np. na podstawie wieku, lokalizacji, zainteresowań). Do tego dochodzi również miejsce wyświetlania reklamy — może to być Facebook, ale też Instagram czy Messenger, a nawet wszystkie razem. Wiele zależy od zakładanego na reklamy budżetu, który będzie warunkował zakres i okres ich emisji.

Wszystkie te aspekty składają się na odpowiednio zaplanowaną kampanię, dlatego też każda reklama na Facebooku musi się na nich opierać, jeśli chcesz, aby była efektywna. Można próbować stworzyć ją samemu, lecz zdecydowanie lepsze efekty przyniesie zatrudnienie profesjonalnej agencji, która na podstawie własnego doświadczenia pomoże w jej najlepszym dopasowaniu. Zajrzyj do oferty np. agencji Sempai dostępnej tu: https://sempai.pl/oferta/facebook-ads/, a przekonasz się, jak wiele strategii możesz obrać.

Pixel Facebook: sposób na sprawdzenie skuteczności reklam

Stworzenie reklamy na FB to połowa sukcesu. Drugie pół możesz osiągnąć dzięki kontrolowaniu jej oddziaływania na użytkowników, którym jest prezentowana. I właśnie w tym drugim aspekcie pomoże ci Facebook Pixel. Co to takiego?

Pixel Facebook to urządzenie analityczne, które wykorzystywane jest do mierzenia skuteczności reklam umieszczanych na tym portalu społecznościowym. Jest to możliwe, ponieważ Facebook Pixel ma formę kodu zapisywanego w JavaScript. Dzięki temu może być wykorzystywany do śledzenia aktywności użytkowników na odwiedzanej witrynie. O jego wdrożeniu przeczytasz tu: https://sempai.pl/blog/pixel-facebooka-jak-wdrozyc/. Jest on niezwykle praktyczny, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak reklama wpływa na Twoich odbiorców.

Wiedza, jaką uzyskasz dzięki Pixel Facebook, pomoże Ci w lepszym dopasowaniu wyświetlanych treści reklamowych do odbiorców. Postaw na Facebook Ads i Facebook Pixel jako sposób śledzenia skuteczności reklam na poziomie konwersji, optymalizacji i remarketingu, a Twoje działania w sieci będą przynosić jeszcze lepsze rezultaty.