Jak wybrać agencję reklamową?

Start nowego biznesu lub chęć rozwoju firmy wymagają odpowiednich działań marketingowych. Celem jest dotarcie do odbiorców, zbudowanie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Konieczne jest zbudowanie działu marketingu lub znalezienie specjalistów, którym zleci się outsourcing. W tym artykule zajmiemy się drugim przypadkiem. Jak wybrać agencję reklamową? Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek!

Wstępna selekcja agencji reklamowych

Na początku konieczne jest nakreślenie swoich potrzeb i oczekiwań, by możliwe było zawężenie kręgu poszukiwań. Warto bowiem wiedzieć, że poszczególne agencje reklamowe mają swoje specjalizacje – np. SEO, SEM, copywriting, social media, PR, ukierunkowane na daną branżę i wiele innych.

Niemniej można też spotkać agencje 360 (full service), które w kompleksowy sposób mogą zająć się kwestiami marketingu dla firmy. W drugim przypadku usługi te będą dotyczyć zarówno mediów tradycyjnych, jak i cyfrowych, a także obsługi wszystkich elementów procesu reklamowego. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie agencji AdNext.pl.

Zastanów się, jakie masz potrzeby i na jakich działaniach Ci zależy, a później dokonaj wstępnej selekcji firm na podstawie researchu, by wyłonić te, które najbardziej Cię zainteresowały. Eksperci radzą, by do przygotowania oferty zaprosić 4 agencje.

Przygotuj brief ze swoimi wymaganiami

To czas i miejsce na to, by stworzyć opis swoich potrzeb i wymagań dla agencji. Ta musi bowiem wiedzieć, na czym Ci zależy, by się określić, czy i w jakim wymiarze będzie mogła pomóc Twojej firmie. Po przesłaniu briefu wraz z zapytaniem o ofertę można spodziewać się pytań, które pozwolą na uszczegółowienie wymagań. Po tym wszystkim agencje mogą przygotować swoją ofertę z propozycją rozwiązań. To najlepszy moment na osobiste spotkanie. Warto bowiem wiedzieć, że na współpracę decydujemy się nie tylko patrząc na pomysł i sposób jego realizacji, ale również analizując osobiste wrażenia.