Terminal płatniczy w Twojej firmie. Sprawdź, jakie korzyści odniesiesz akceptując płatności bezgotówkowe

Prowadzenie biznesu wiąże się coraz częściej z koniecznością wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, pozwalających wyprzedzić konkurencję i zaoferować lepsze doświadczenia zakupowe. ,  W firmach, których działalność wiąże się z bezpośrednią obsługą klienta, a więc w handlu, transporcie, czy sektorze usług. dobrym przykładem jest terminal płatniczy, zapewniający przedsiębiorcy wiele korzyści.

Postępująca cyfryzacja jest widoczna w różnych dziedzinach. Pomaga wiele czynności zautomatyzować i ułatwić, a wygodę i oszczędność czasu ceni sobie każdy. Jest to dostrzegalne, chociażby w trendach zakupowych klientów. Z każdym rokiem transakcje bezgotówkowe wciąż zyskują na popularności, już teraz korzysta z nich większość Polaków, co potwierdza raport PolCard from Fiserv na temat „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”.

Wygoda i satysfakcja klienta to zwiększenie sprzedaży

Mogąc zaoferować klientowi skorzystanie z transakcji bezgotówkowych, daje mu się wybór co do metody płatności. Już samo to zostaje docenione. Do tego dochodzi wygoda. Aby zapłacić za produkt lub usługę, kupujący nie musi mieć w portfelu określonej kwoty w gotówce. Wystarczy, że wyciągnie kartę, telefon lub zegarek i przyłoży do urządzenia płatniczego. Szybkość transakcji i możliwość wyboru pomagają budować pozytywny wizerunek firmy i zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient wróci w przyszłości.

Obsługa klienta na wyższym poziomie

Zwiększenie wygody to nie jedyna zaleta, z jaką wiąże się terminal płatniczy. Znacząco podniesie się sama jakość obsługi klienta. Zawieranie transakcji przebiega sprawniej. Brak gotówki oznacza zaoszczędzenie czasu w związku z odliczaniem konkretnej kwoty i zmniejszenie się ryzyka błędów kasowych m.in.  dzięki temu, że terminal płatniczy można zintegrować z kasą fiskalną lub systemem kasowym.

Nowy sposób na promocję usług

Przez wielość plakatów i banerów konsumenci przestają zwracać uwagę na to, co się na nich znajduje. Jak więc do nich dotrzeć? Postawić na nowe nośniki reklamy, w tym na terminal płatniczy. Jest to jedna z usług, jaka wśród przedsiębiorców cieszy się dużym powodzeniem. Podczas dokonywania płatności na ekranie urządzenia pojawi się animacja lub grafika informująca np. o aktualnej ofercie.

Prosty sposób na rozszerzenie zakresu usług

Kolejna rzecz, jaką doceniają klienci, to możliwość skorzystania z większej liczby usług w jednym miejscu. W przypadku terminala nie trzeba zmieniać profilu działalności czy szukać miejsca w magazynie. Wystarczy do oferty dodać m.in. możliwość doładowania telefonu czy wypłatę gotówki z karty jak w bankomacie. To nie tylko większa atrakcyjność oferty dla klienta, ale daje możliwość dodatkowego przychodu  z prowizji.

Ulga podatkowa

Korzystający z terminali płatniczych w swoich firmach mogą skorzystać z dodatkowej ulgi podatkowej. Od podstawy opodatkowania mogą odliczyć określoną kwotę poniesioną w związku z dzierżawą i użytkowaniem urządzenia. Będzie to 1 tys. zł, jeśli obowiązkowo firma musi mieć kasę fiskalną i 2,5 tys. zł, jeśli nie musi jej posiadać.

Terminal za 0 zł

Czy można wyposażyć firmę w darmowe terminale płatnicze? Jak się okazuje, tak. Przedsiębiorcy  którzy nie mieli do tej pory terminala (umowy z agentem rozliczeniowym) , mogą przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa. Uczestnictwo w nim jest bezpłatne aż do chwili, kiedy w ciągu 12 miesięcy od instalacji obrót nie przekroczy 100 tys. zł. Większość firm może dostać 1 terminal płatniczy, ale jest wyjątek. Akceptanci z sektora transportu osobowego (z pominięciem taksówek) mogą dostać do 20 terminali.

Podsumowanie

Terminale płatnicze są nowoczesnymi urządzeniami, na jakie decyduje się coraz więcej firm. Mają istotny wpływ na jakość pracy, obsługi klienta i finalnie osiągane zyski. Jeśli więc jeszcze z nich nie korzystaliśmy, może czas, by zastanowić się nad tym, by to zmienić?