Sprzedaż

Własny sklep internetowy – czy to się jeszcze opłaca?

Wizja pracy, w której jesteśmy sami dla siebie szefami, zachęca do podjęcia różnych działań. Niemal każdy z nas, nawet przez chwile marzył o otwarciu własnego biznesu. Obecnie jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Ogromną szansą dla przyszłych przedsiębiorców jest sprzedaż produktów w Internecie. Czy jednak własny sklep online jeszcze się opłaca?

Dlaczego warto uruchomić sklep internetowy?

Założenie sklepu Internetowego jest niezwykle dochodowym zajęciem i można spodziewać się, że złoty okres Internetu dopiero nadchodzi. Coraz więcej sklepów przenosi się do sieci z racji mniejszych kosztów takiej działalności. Istnieje wiele powodów przemawiających za założeniem sklepu Internetowego. Najważniejsze wymienny poniżej:

  • Niskie koszty prowadzenia działalności – jeżeli zastanawiamy się nad prowadzeniem sklepu internetowego to z pewnością koronnym argumentem, jest niski próg wejścia w taki interes. Nie musimy ponosić opłat z tytułu wynajmu lokalu i zatrudniać szeregu pracowników;
  • Możliwość szybkiego zdobycia popularności – nieograniczone możliwości, które daje Internet, sprawiają, że Twoja firma może zyskać popularność w bardzo krótkim czasie. Wystarczą umiejętne kampanie reklamowe i promocja w social mediach;
  • Sklep 24/7 – klienci mogą dokupywać zakupów 24 h na dobę 7 w dni w tygodniu. Oznacza to, że możesz sprzedawać produkty, kiedy śpisz;
  • Większa liczba klientów – zakładając sklep internetowy mamy szanse na dotarcie do ogromnego grona klientów.

Własny sklep internetowy – jak zacząć?

Wejście na rynek e-commerce jest teraz bardzo łatwe. Działalność można zacząć z bardzo niskim wkładem własnym. Nie musimy nawet zaopatrywać sklep w produkty, za sprawą możliwości skorzystania z modelu sprzedażowego, jakim jest Dropshipping.

Zanim jednak zdecydujemy się na założenie sklepu internetowego, musimy odpowiedzieć sobie na 3 ważne pytania, które zawarliśmy w tekście poniżej.

Co będę sprzedawać w sklepie online?

Zanim zabierzemy się za założenie sklepu, warto znaleźć grupy produktów, które będziemy chcieli oferować. Musimy mieć również dojścia do hurtowni, w których ceny będą atrakcyjne na tle konkurencji.

Jaki rodzaj sklepu internetowego?

Istnieje wiele możliwości założenia sklepu online. Saas, open source, sklep dedykowany? Odpowiedni wariant będzie zależał głównie od naszego budżetu.

Właściwa strategia i promocja sklepu

Promocja sklepu w sieci to temat rzeka. Jeszcze przed założeniem sklepu powinniśmy określić ścisłą strategię dotarcia do klientów i to jak będziemy budować bazę klientów. Pamiętajmy, że zbudowanie pozytywnego wizerunku i zaufania wymaga czasu, musimy uzbroić się w cierpliwość.

Powiązane teksty
DokumentySprzedaż

Co zrobić gdy klient nie opłaci faktury?

Nieuregulowane terminowo faktury to codzienność niezależnie od branży. Takie sytuacje zdarzają…
Czytaj dalej
InternetSprzedaż

Bezpłatne zwroty – jak wyglądają w praktyce?

Sklepy internetowe, sprzedające artykuły dość często zwracane i wymieniane (jak np. odzież…
Czytaj dalej
Sprzedaż

Dlaczego powinieneś zainwestować w katalog?

Drukowane materiały promocyjne pozwalają zaprezentować usługi firmy, zachęcając klienta do…
Czytaj dalej