Automatyzacja marketingu – jak pomaga zmniejszyć koszty?

Marketing automation to nowe rozwiązanie technologiczne, które coraz częściej pojawia się strategiach marketingowych wielu firm. Powodów nie trzeba daleko szukać – pomaga realizować cele operacyjne i strategiczne, usprawnia działania reklamowe, a przy tym jest szansą na ograniczenie kosztów. Jakie jeszcze korzyści wynikają z wdrożenia narzędzi do automatyzacji marketingu? W jaki sposób rozwiązanie to redukuje koszty? Sprawdźmy!

Automatyzacja marketingu – na czym polega?

Marketing automation to znaczące udogodnienie, umożliwiające zwiększenie efektywności kampanii marketingowych. Działania mają na celu pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie danych o użytkownikach, aby móc tworzyć spersonalizowane kampanie reklamowe i tym samym generować większą sprzedaż czy budować rozpoznawalność marki.

Dedykowane oprogramowania i narzędzia usprawniają procesy sprzedażowe i reklamowe. Przykładem jest PushAd, który oferuje wiele rozwiązań mających na celu dostosowywanie komunikatów marketingowych do potrzeb odbiorców. Jednym z najważniejszych etapów działań sprzedażowych jest segmentacja użytkowników, która polega na tworzeniu grup potencjalnych klientów, których łączą określone cechy. W konsekwencji pozwala to na kreowanie kampanii, które będą ciekawe z punktu widzenia właśnie tej wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Jakie są korzyści automatyzacji marketingu?

Z automatyzacją marketingu generowanie leadów i prowadzenie potencjalnych klientów w dół lejka sprzedażowego jest znacznie łatwiejsze. Dlaczego? Ponieważ automatyzacja pozwala na komunikację z danymi typami klientów na różnych etapach ich kontaktu z marką i jej produktami. Nie tworzymy jednego typu kampanii, ale dostosowujemy ją do określonych grup odbiorców, ich potrzeb, zainteresowań, oczekiwań. Klienci czują się zaopiekowani, a to przekłada się na ich zaufanie wobec marki.

Segmentacja, targetowanie i profilowanie są niezbędne do automatyzacji marketingu – wyselekcjonowanie grup odbiorców to sposób na to, by odpowiadać na konkretne wymagania użytkowników. Narzędzia do marketing automation samodzielnie reagują na podejmowane przez odbiorców akcje, co znacząco oszczędza czas marketingowców na przetwarzaniu dużej ilości danych. Co więcej, upraszczają one także zadania wszystkich pracowników, co sprzyja osiągnięciu celów biznesowych.

Jak automatyzacja marketingu zmniejsza koszty?

Za sprawą nowoczesnych narzędzi i algorytmów analitycznych, istnieje możliwość mierzenia skuteczności prowadzonych działań sprzedażowych, ale też prognozowania potencjału przyszłych kampanii reklamowych. Analizując wyniki możemy odpowiednio zoptymalizować budżet i przekierować go na działania, które się sprawdzają.

Duże znaczenie ma też lead scoring. To inaczej przyznawanie klientów odwiedzającym stronę punktów za działania – np. wejście na stronę, przeglądanie produktów czy dodanie towaru do koszyka. Wyłaniamy w ten sposób „gorące leady” i nie przepalamy budżetu na klientów, którzy nie są szczególnie zainteresowani ofertą. Warto też pamiętać, że dokładniejsze targetowanie stwarza szansę na wzrost sprzedaży nawet przy niskim budżecie reklamowym. Istotną zaletą jest także fakt, że dzięki systemom do automatyzacji można optymalizować prowadzone kampanie w oparciu o bieżące wyniki. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź narzędzie do automatyzacji marketingu: https://push-ad.com/.