InternetSprzedaż

Bezpłatne zwroty – jak wyglądają w praktyce?

Sklepy internetowe, sprzedające artykuły dość często zwracane i wymieniane (jak np. odzież, buty) powinny ułatwiać swoim klientom oddawanie produktów. Szczególnie popularna jest opcja, w której mogą oni po prostu za darmo odesłać zamówienie. Wyjaśniamy, jak wyglądają w praktyce bezpłatne zwroty!

Bezpłatne zwroty – na czym polegają?

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., która implementuje Dyrektywę UE 2011/83, e-klient w ciągu 14 dni może zwrócić towar zakupiony przez Internet. Jest to możliwe dzięki tzw. prawu do odstąpienia od umowy. Przedsiębiorca ma w takiej sytuacji 14 dni na oddanie pieniędzy. Może jednak wstrzymać się z wypłatą do momentu otrzymania produktu lub dowodu wysyłki. Sprzedawca powinien przelać pełną kwotę, chyba że w wyniku nieprawidłowego obchodzenia się z towarem doszło do zmniejszenia jego wartości.

Bezpłatne zwroty nie zawsze były powszechne. Dawniej klienci w większości przypadków musieli po prostu spakować np. za małe buty i samodzielnie odesłać je do sklepu. Wtedy otrzymywali zwrot środków. Zdarzało się jednak, że musieli pokryć koszty wysyłki z własnej kieszeni – najczęściej sklepy zastrzegały, że zwracają pieniądze jedynie do najtańszej opcji. Jeśli więc wybrało się np. kuriera za 20 zł, odzyskiwało się tylko 10 zł za najtańszą, ekonomiczną przesyłkę.

Dlaczego warto oferować bezpłatne zwroty?

Współcześnie coraz popularniejsze są bezpłatne zwroty. Zwykle są one organizowane w taki sposób, by były możliwie jak najłatwiejsze dla klienta. Wiele znanych sklepów np. z odzieżą wysyła przesyłki w paczkach, które bez problemu można ponownie zapakować i zabezpieczyć, a do tego dodają gotowe, wypełnione etykiety zwrotne.

Klienci najbardziej pozytywnie odbierają sklepy, które umożliwiają im wygodne, szybkie zakupy. Kiedy bez problemu mogą zwrócić niepasujący towar, najprawdopodobniej nie raz jeszcze coś zamówią – nie będzie powstrzymywać ich wizja nadawania paczki, drukowania dokumentów itp. Naklejenie gotowej etykiety i zaniesienie przesyłki np. do pobliskiego paczkomatu czy Żabki to zdecydowanie bardziej przyjazna opcja.

Jak najlepiej realizować bezpłatne zwroty?

Nie masz pojęcia, jak realizować bezpłatne zwroty? Jeśli prowadzisz własną działalność w branży e-commerce, koniecznie zacznij korzystać z platformy logistycznej. W ten sposób możesz najszybciej, najwygodniej i najłatwiej kompleksowo zająć się wysyłką paczek.

Jedne z najlepszych usług oferuje Apaczka.pl. Już od 2009 roku z powodzeniem współpracuje z przedsiębiorcami działającymi w Sieci, w tym też w segmencie B2B i B2C. Daje dostęp do nowoczesnych, intuicyjnych narzędzi, które pomogą Ci profesjonalnie obsługiwać Twoich klientów. W jednym miejscu możesz nadawać przesyłki oraz przyjmować zwroty, dzięki współpracy z renomowanymi dostawcami usług kurierskich. Dzięki temu w nowoczesny sposób usprawnisz codzienne procesy logistyczne.

Więcej informacji o platformie oraz oferowanych przez nią usługach znajdziesz na: https://www.apaczka.pl/.

Powiązane teksty
PrawoSprzedaż

Sprzedaż mieszkania – o czym warto pamiętać?

Sprzedaż mieszkania, zaraz obok jego zakupu to duże przedsięwzięcie, w którym musimy uważać…
Czytaj dalej
InternetSprzedaż

Czy warto robić zakupy przez Internet?

Zakupy przez internet są coraz popularniejszą formą dokonywania transakcji na naszym rynku.
Czytaj dalej
DokumentySprzedaż

Co zrobić gdy klient nie opłaci faktury?

Nieuregulowane terminowo faktury to codzienność niezależnie od branży. Takie sytuacje zdarzają…
Czytaj dalej