Jak promować swoją firmę w Internecie – 3 wskazówki

Nawet najlepiej prosperujący biznes stacjonarny z czasem musi przenieść się do Internetu. Jest to miejsce, które ma nieograniczony potencjał. Aby odnieść sukces w sieci, należy poznać wskazówki jak reklamować firmę w tym miejscu. Doskonałą wiadomością dla mniejszych i początkujących firm jest fakt, że wiele działań nie potrzebuje dużej ilości gotówki, aby dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. Jak skutecznie promować swoją firmę w Internecie?

Blog firmowy i długi ogon a promocja firmy w Internecie

Bardzo dobrym pomysłem na wypromowanie firmy w Internecie jest założenie firmowego bloga. Jak można wyczytać z różnych statystyk, firmy, które posiadają własnego bloga, mają ok. 55 % więcej odwiedzających witrynę niż konkurencja. Wyszukiwarka Google bardzo sprzyja stroną, które posiadają unikalne i wartościowe treści. Idealnie, jeżeli są one tworzone zgodnie z zasadami SEO. Jeżeli nie chcemy konkurować z największymi firmami w swojej branży, warto pozycjonować stronę na dłuższe frazy tzw. długi ogon. Przykład: zamiast buty damskie – buty do chodzenia po górach dla kobiet.

Social media

Następnym, wręcz prawdziwym must have każdego przedsiębiorcy jest stworzenie kont w mediach społecznościowych, w których są jego klienci. Posiadanie firmowego fanpage’a to aktualnie niemal obowiązek. Nie warto jednak zakładać kont we wszystkich social mediach. Musimy bardzo dokładnie je prześledzić i przeanalizować, z których mediów korzysta nasza grupa docelowa, czyli klienci, do których kierujemy swój produkt. Należy pamiętać, że korzystając z zasobów mediów społecznościowych, bardzo ważna jest regularność publikowania postów, tworzenie specjalnych akcji promocyjnych oraz spójność wizualna.

Google Ads i Facebook Ads – płatna reklama online

Powyżej przedstawiliśmy działania, które mogą odbywać się całkowicie za darmo i nie wymagają żadnych opłat. Jeżeli jednak posiadamy określony budżet i chcemy go przeznaczyć na promocję firmy, wówczas warto zainteresować się takimi narzędziami jak Google Ads i Facebook Ads. Oba zagadnienia wiążą się z płatnymi reklamami w Internecie. Koszty promocji w Google Ads są dużo wyższe, lecz pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do odpowiedniego klienta. Facebook Ads, z racji ciągłego ulepszania swoich algorytmów wcale nie zostaje w tyle i pozwala niskim kosztem docierać do potencjalnych klientów.