Sprzedaż

Jak promować swoją firmę w Internecie – 3 wskazówki

Nawet najlepiej prosperujący biznes stacjonarny z czasem musi przenieść się do Internetu. Jest to miejsce, które ma nieograniczony potencjał. Aby odnieść sukces w sieci, należy poznać wskazówki jak reklamować firmę w tym miejscu. Doskonałą wiadomością dla mniejszych i początkujących firm jest fakt, że wiele działań nie potrzebuje dużej ilości gotówki, aby dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. Jak skutecznie promować swoją firmę w Internecie?

Blog firmowy i długi ogon a promocja firmy w Internecie

Bardzo dobrym pomysłem na wypromowanie firmy w Internecie jest założenie firmowego bloga. Jak można wyczytać z różnych statystyk, firmy, które posiadają własnego bloga, mają ok. 55 % więcej odwiedzających witrynę niż konkurencja. Wyszukiwarka Google bardzo sprzyja stroną, które posiadają unikalne i wartościowe treści. Idealnie, jeżeli są one tworzone zgodnie z zasadami SEO. Jeżeli nie chcemy konkurować z największymi firmami w swojej branży, warto pozycjonować stronę na dłuższe frazy tzw. długi ogon. Przykład: zamiast buty damskie – buty do chodzenia po górach dla kobiet.

Social media

Następnym, wręcz prawdziwym must have każdego przedsiębiorcy jest stworzenie kont w mediach społecznościowych, w których są jego klienci. Posiadanie firmowego fanpage’a to aktualnie niemal obowiązek. Nie warto jednak zakładać kont we wszystkich social mediach. Musimy bardzo dokładnie je prześledzić i przeanalizować, z których mediów korzysta nasza grupa docelowa, czyli klienci, do których kierujemy swój produkt. Należy pamiętać, że korzystając z zasobów mediów społecznościowych, bardzo ważna jest regularność publikowania postów, tworzenie specjalnych akcji promocyjnych oraz spójność wizualna.

Google Ads i Facebook Ads – płatna reklama online

Powyżej przedstawiliśmy działania, które mogą odbywać się całkowicie za darmo i nie wymagają żadnych opłat. Jeżeli jednak posiadamy określony budżet i chcemy go przeznaczyć na promocję firmy, wówczas warto zainteresować się takimi narzędziami jak Google Ads i Facebook Ads. Oba zagadnienia wiążą się z płatnymi reklamami w Internecie. Koszty promocji w Google Ads są dużo wyższe, lecz pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do odpowiedniego klienta. Facebook Ads, z racji ciągłego ulepszania swoich algorytmów wcale nie zostaje w tyle i pozwala niskim kosztem docierać do potencjalnych klientów.

 

Powiązane teksty
DokumentySprzedaż

Co zrobić gdy klient nie opłaci faktury?

Nieuregulowane terminowo faktury to codzienność niezależnie od branży. Takie sytuacje zdarzają…
Czytaj dalej
InternetSprzedaż

Bezpłatne zwroty – jak wyglądają w praktyce?

Sklepy internetowe, sprzedające artykuły dość często zwracane i wymieniane (jak np. odzież…
Czytaj dalej
Sprzedaż

Dlaczego powinieneś zainwestować w katalog?

Drukowane materiały promocyjne pozwalają zaprezentować usługi firmy, zachęcając klienta do…
Czytaj dalej