Kiedy firma ponosi straty z powodu decyzji podejmowanych przez menedżerów, niezbędne jest szybkie działanie w celu ich minimalizacji i przywrócenia stabilności finansowej. W takim kontekście pojawia się pytanie, jakie kroki powinien podjąć nowy członek zarządu, który odkrywa, że spółka cierpi na skutek błędów biznesowych swojego poprzednika? Poniżej przedstawiamy kilka sugestii.
Na samym początku, nowo mianowany członek zarządu powinien skierować sprawę do wewnętrznego departamentu audytu i kontroli w firmie. Tam, współpracując z zespołem, musi przeprowadzić dogłębne dochodzenie, aby określić powody powstania strat. To kluczowy moment, w którym należy zgromadzić jak najwięcej materiałów dowodowych. Mają one na celu udokumentowanie potencjalnego zaniedbania lub nawet niewłaściwości ze strony poprzedniego menedżera.
Pozyskanie porady od zespołu prawników ułatwi zrozumienie wszelkich prawnych aspektów danej sytuacji. Wzbudza ona bowiem szereg pytań, takich jak: czy działania poprzedniego menedżera były zgodne z obowiązującym prawem, czy może istnieją podstawy do podjęcia działań prawnych przeciwko temu członkowi zarządu?